Rol in verandering

Verandering is spannend en vraagt het nodige van een ieder die betrokken is bij dit proces. Het vraagt om nieuwe inzichten, betrokkenheid en een open houding.
Hoewel het vraagstuk voor verandering per organisatie verschilt, is het doel nagenoeg altijd gelijk: verbetering.

Een betere werksfeer, beter omgaan met agressie op de werkvloer, beter omgaan met werkdruk, beter samenwerken, betere interactie met klant of collega.

Trainer

Saniye maakt als trainer verandering zichtbaar en tastbaar. In haar trainingen zet Saniye aan de hand van leermethoden een combinatie van speloefeningen en dramaopdrachten in om vraagstukken scherp te krijgen en oplossingen te visualiseren. De deelnemer ondergaat oorzaak, gevolg en oplossing. Samen met de nodige humor en ontspanning staat ervarend leren centraal in trainingen van Saniye. Door een situatie uit te beelden, ervaren deelnemers leervraag, verschillende benaderingen van betrokken partijen en tot slot de transitie naar verbetering.

Trainingsactrice

Saniye werkt als trainingsactrice regelmatig samen met bedrijfscoaches en trainers die drama en spel inzetten ter ondersteuning van hun corporate trainingen.
Saniye is als trainingsactrice goed voorbereid, zelfredzaam en initiatiefrijk in de training. Ze weet in korte tijd een prettige werksfeer voor iedereen neer te zetten en ontzorgt de trainer. Saniye doorziet snel de groepsdynamiek en de randvoorwaarden voor een succesvolle training met de methodiek als kapstok. Saniye zoekt de uitvergroting op om de pijnpunten duidelijk te laten ervaren, maar brengt ook lucht en lach in de training. Saniye switcht moeiteloos van rol en is in staat op elk moment het spel stop te zetten voor (tussentijdse) feedback. De reacties en vragen van de deelnemers vertaalt Saniye vervolgens ter plaatse in haar rollenspel. Saniye zet in geloofwaardig en waarachtig spel haar kennis in van het werkveld waarin de training zich bevindt.

Saniye zet rollenspel in bij trainingen als:

  • Klantvriendelijkheidstraining
  • Beïnvloeden van gedrag
  • Agressietraining
  • Omgaan met weerstand
  • Feedback geven
  • Assertiviteit en weerbaarheid
  • Leren aanspreken
  • Ziekteverzuimgesprekken
  • Assessements

Saniye werkt met leermethoden op gebied van communicatie en gedragswetenschappen, als:
DISC/DAS/LIFO/Insights, Roos van Leary, Schakelmodel, Feedbackregels, Situationeel Leidinggeven, Gordon Methode, Transactionele Analyse, Agressie-ABCmodel, Kübler-Ross-Slechtnieuws rouwcurve, BADSOC, STARR, SMART, CODAmodel, GROWmodel.

Mensen over Saniye

Jo Huisinga,
Trainer Pluryn

Zet makkelijk uiteenlopende emoties neer
Laat zich goed doseren in intensiteit van emotie
Zet snel iets neer met korte instructies
Kan scenes goed exact opnieuw spelen, of met geïnstrueerde variatie

Ze kan goed teruggeven vanuit gevoel
Kan de feedback nauwkeurig en herkenbaar beschrijven
Is positief en respectvol naar cursisten
Is duidelijk en ondersteunend wanneer ze verbeterpunten aangeeft

Punctueel en serieus
Hartelijk en vol humor
Stemt goed af
Dienstverlenend en gericht op optimaal resultaat

Michael Karman,
Trainer Buro MK&

Geloofwaardig spel
Herkenbaar gedrag
Maakt theorie levend
Interactieve feedback
Sterk in de menskant

Faciliteert deelnemers
 Nodigt uit om mee aan de slag te gaan
 Zonder oordeel
Steunend afwisselend met confronteren
Denkt mee en neemt initiatief